lena-neubroker copy-2.png

Vedoucí oddělení

Elena Korolkova

Co znamená být důvěryhodnou značkou ve sféře nemovitostí?

Co pro vás znamená být důvěryhodnou značkou na trhu s nemovitostmi a proč je to důležité?

Být důvěryhodnou značkou znamená mít zkušenosti a pozitivní odezvu od klientů. Je to obzvlášť důležité kvůli tomu, že tu mluvíme o jednom z největších materiálních statků člověka. Mnozí si mohou v životě pořídit pouze jednu nemovitost a jedná se tedy o jednu z největších investic vůbec. Když jde o majetek, je nutné si důvěru klientů zasloužit. Spolehlivost je cestou k důvěře.

Co to znamená pro zaměstnance realitní kanceláře? Ze strany klientů je to jasné, svěřují vám svou nemovitost a odpovědnost za finanční transakce. Co to ale znamená pro vaše pracovníky?

Vidíme to tak, že pro naše klienty (a v tomto kontextu jsou klientelou vlastně naši pracovníci), by měla spolupráce s naší společností znamenat perspektivu rozvoje a růstu. Budeme stále zlepšovat náš servis tak, aby práce pro makléře byla komfortní a šetřila jeho čas. Protože pro makléře čas znamená peníze. Zavazujeme se poskytovat komplexní servis tak, aby makléři mohli šetřit svůj čas i peníze. Díky tomu mají prostor pro osobní rozvoj. Makléři si mohou být jistí, že pracujeme v jejich prospěch.

Co si myslíte o rčení “jednou makléřem, navždy makléřem”? Proč je to výhodné pro makléře i vaši společnost?

Pracovat jako makléř je skvělé, přináší to peníze a úspěch. Navíc je člověk časově flexibilní. Tak proč toho nevyužít a pokračovat v osobním rozvoji?

Naše společnost promění nováčka v realitního makléře. Měřítkem našeho úspěchu je, kolik našich klientů si otevře vlastní realitní kancelář nebo se dokonce stanou majiteli vlastní společnosti. Nabízíme školení a příležitost stát se opravdovým odborníkem. Jsme připraveni pomoci v každé situaci. Vážíme si rovnováhy mezi prací a osobním životem - pracujte tolik, kolik uznáte za vhodné. Zbylý čas můžete strávit se svou rodinou.

Co vás inspirovalo? Většina společností takový přístup nemá. Snaží se z makléřů vytěžit maximum a neplánují poskytovat dlouhodobou podporu. Proč to je pro vás tak důležité? Jak to vnímáte ze své pozice zakladatele?

Svět se mění a stejně tak se mění role realitního makléře - mnozí se rozhodnou jít svou vlastní cestou. Předpokládám, že již brzy nebudou existovat realitní agentury v nichž se makléři vzdávají 70 % zisku a vydělávají pro sebe pouze 30 %. Vidíme, jak stoupají provize makléřů. Společnosti je zvyšují, aby si udržely zaměstnance. My se snažíme myslet o dva kroky dopředu. Chceme být připraveni na dobu stoprocentních provizí. Naším strategickým plánem je, aby o nás a naší dobré pověsti tou dobou makléři již věděli. Snažíme se jít s dobou, přizpůsobit se měnícímu se prostředí. Naši platformu nemá smysl srovnávat s běžnou realitní kanceláří. Ta zprostředkovává služby prodejcům nebo kupujícím nemovitostí. Naše společnost bude poskytovat služby přímo pro samotné makléře. Spolupráce s námi bude zajímavá pro ty, kteří uvažují o svoji nezávislé cestě. Pro ty, kteří na sebe nechtějí brát rizika otevření vlastní společnosti, koupě softwaru, definování vlastní strategie a rozvoje značky. To znamená, že naše platforma je hotovým řešením pro soběstačné, kteří ale ještě nemají zkušenosti s trhem a nevědí kde začít. 

Být realitním makléřem je poslání. Snažíme se tuto myšlenku předat všem makléřům se kterými spolupracujeme. Učíme je uvědomit si, že jejich cílem by mělo být nevnímat klienta jako produkt, ale jako člověka kterému chtějí pomoci. Jsme B2B partnerem. Snažíme se být nejlepším příkladem toho, že být silným a férovým partnerem se vyplácí. Pokud bychom se sami nezměnili, šli bychom proti sobě - nemůžeme učit makléře, aby byli partnery pro své klienty a zároveň je vidět jako naše zaměstnance. Museli jsme najít nový bod rovnováhy. 

Jak vám pomáhá vnitřní organizační struktura vaší společnosti?

Naše společnost Lekvi je už dva roky “tyrkysovou” organizací. Postupy a interní komunikace jsou nastaveny tak, aby měli makléři maximum svobody. Pomocí řízení dle “tyrkysového” modelu se ve společnosti snížila úroveň stresu. To spolu s flexibilní pracovní dobou má pozitivní dopad na kvalitu práce s klientem. Odráží se to taky na sebedůvěře. Výsledkem je snadnější dosažení úspěchu. Za ničím se nehoníte. Nesnažíte se přinést maximální zisk pro svoji společnost, aby vám z toho alespoň něco zbylo. U nás to funguje úplně jinak. Máte pohodlnou flexibilní pracovní dobu, jste sebejistý spokojený odborník, který naslouchává klientovi a chce mu hlavně pomoci. Méně stresu, více času a flexibilní pracovní doba - díky tomu si s klientem vytváříte pozitivní vztah.

Důkazem pro nás jsou pozitivní recenze klientů. Jsou spokojeni s poskytovanými službami. Neuvěřitelných 90 až 95 % klientů se k nám dokonce vrací. Žádají nás o další služby, nebo i o radu.

Co byste řekl začínajícím makléřům, kteří se k vám chystají přidat? Jak mají začít?

Jestli jste již zkušeným sebevědomým makléřem, tak vám doporučuji rozvíjet se a pokračovat stejným směrem. Pořád hledat nové cíle a usilovat o ně.

Začátečníkům bych poradil mít větší sebejistotu, nebránit se sebevzdělávání, nebát se zeptat a udělat chybu. Je to nepříjemné, ale z ničeho se nepoučíte lépe, než z vlastní chyby. V práci makléře je vše napravitelné, moderní technologie to umožňují. Navíc naše služby maximálně chrání bezpečnost transakce. Neděste se chyb. Hlavní je pochopit kde jste ji udělali a neopakovat ji znovu. Nespěchejte, neusilujte o rychlé peníze, dělejte uvážená rozhodnutí.

 

Nejčastější chybou je, že si makléř nepřečte smlouvu kterou dostal od právníka. Vždy si ji pečlivě prostudujte. Je hezké, když se vás klient zeptá: „Co máme ve čtvrtém, pátém bodě?“ a vy okamžitě odpovíte. Nevymlouvejte se - „Teď se podívám“, „Nejsem u počítače, otevřu notebook a podívám se“. Vypadá to profesionálně a proklientsky. Kromě toho studujte zákony a aktualizace - to vše jsou nástroje pro vaši úspěšnou práci. Naše společnost vám s tím pomůže.